Teknik Plot Novel Azfa Hanani

PEMERIAN
Pengarang memerihalkan perasaan Azfa Hanani sewaktu mula-mula tiba di rumah Datin Maziah.Contohnya , Begitu, aku terasa seperti berjalan di awang-awangan semasa mula-mula tiba di situ. Banglo itu terlalu besar,berganda-ganda kalau mahu dibandingkan dengan teratak buruk yang pernah kuhuni.
DIALOG
Dialog antara Azfa Hanani dengan Ekran.Contohnya, “Saya nak Tanya satu pekara lagi. Abang Mus datang ke mari ni… ada kaitan dengan gerai burger Ran yang terbakar dulu ke ?” “ Saya tak perlu beritahu,sebenarnya. Setakat saya tahu dan Nani juga tahu, cukuplah,” jawab Ekran .
IMBAS KEMBALI
Afza Hanani teringat akan pak long, mak long, dan sepupu- sepupunya di kampung.Contohnya “Masakan mama memang sedap,” Aku menokok bersahaja kerana wajah Zahidin melintas di ruang mata.Dia akan kecur liur kalau sesekali mak long menggoreng ayam.dia akan makan nasi dengan sayur sahaja dahulu agar dapat meratah ayam goreng selepas itu.
SUSPENS
Ketika Syafinaz memberitahu Azfa Hanani bahawa Datin Maziah sudah sedar dan dia mengajak Azfa Hanani turun menemui Datin Maziah. Azfa Hanani berdebar-debar semasa menuruni anak tangga. Pembaca tertanya-tanya tentang apakah reaksi Datin Maziah apabila melihat Azfa Hanani buat kali pertama.

25 ulasan:

  1. good blog in bahasa melayu blog yang baik dan sangat berguna...terima kasih

    BalasPadam
  2. Thanks for sharing , a very good blog i like it ...

    BalasPadam
  3. thanks makhfi. your blog helps me to complete our task in bahasa melayu folio. thank you again.

    BalasPadam
  4. terbaek....

    BalasPadam
  5. 4 in0vasi smkrs terbaikk!! <3

    BalasPadam
    Balasan
    1. KEMBANGGGGGGGGGGGGGGG

      Padam
    2. BIASAAAAAA...

      Padam
    3. HAHAHAHAH.. LAWAK2

      Padam
    4. XLAWAKKKKKK

      Padam
    5. DAH LER TUUUUU.. MMG BTUI PON KAN,, HAHA

      Padam
    6. , memang pun ! ,,huhu ..

      Padam
  6. , teknik plot yg menarik ! ,,

    BalasPadam
  7. blog nie memang best dan menjimatkan masa saya tanpa melihat buku.good job buddiyzzz

    BalasPadam
  8. , terima kasih cikgu !!! ..

    BalasPadam
  9. AIN LOVE ANU SO MUCH

    BalasPadam
    Balasan
    1. AKU TAW LAAAAAAAAAAAAA

      Padam
  10. Balasan
    1. YEEE.. TU PON AKU TAU

      Padam
  11. , yah sukakan ini ! ..

    BalasPadam
  12. komen komen nya... agak, ... luar biasa

    BalasPadam
  13. thanks bebanyak 15 minit dh siap tugasan aku ttg novel ni

    BalasPadam
  14. UNSUR SASPEN LAGI 1 KURANG
    MMM..
    TAK PAKLAH
    hihihi

    BalasPadam